Informacja - Wyprawka szkolna 2012
Wójt Gminy Wodzierady informuje, iż zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (Dz. U. z 2012 r. poz. 706) i Uchwałą nr 93/2012 Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. - „Wyprawka szkolna” o dofinansowanie zakupu podręczników będą mogli ubiegać się rodzice uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2012/2013 naukę w klasach I – IV szkoły podstawowej, w klasach I- IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasie I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, klasie IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasie IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasie I liceum plastycznego, klasie I lub VII ogólnokształcącej szkoły baletowej. Ponadto, rodzice mogą wnioskować o dofinansowanie zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizujących w roku szkolnym 2012/2013 obowiązek szkolny lub obowiązek nauki: słabowidzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej.
Wartość pomocy nie może przekroczyć kwoty:
- 180 zł - dla ucznia klasy I-III szkoły podstawowej oraz dla ucznia klasy I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia;
- 180 zł - dla ucznia:
a) słabowidzącego,
b) niesłyszącego,
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a-c
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizującego kształcenie w klasach I-III szkoły podstawowej lub w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia;
- 210 zł - dla ucznia klasy IV szkoły podstawowej, dla ucznia klasy IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz dla ucznia klasy I ogólnokształcącej szkoły baletowej;
- 210 zł - dla ucznia
a) słabo widzącego,
b) niesłyszącego,
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a-c
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizującego kształcenie w klasach IV – VI szkoły podstawowej, w klasach IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły baletowej;
- 325 zł - dla ucznia:
a) słabowidzącego,
b) niesłyszącego,
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a-c
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizującego kształcenie w gimnazjum, w I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub w klasach IV-VI ogólnokształcącej szkoły baletowej;
- 352 zł - dla ucznia klasy I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, dla ucznia klasy IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, dla ucznia klasy IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, dla ucznia klasy I liceum plastycznego oraz dla ucznia klasy VII ogólnokształcącej szkoły baletowej;
- 352 zł - dla ucznia:
a) słabowidzącego,
b) niesłyszącego,
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a-c
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizującego kształcenie w zasadniczej szkole zawodowej, w liceum ogólnokształcącym, w klasach II-III liceum profilowanego, w technikum, w klasach II-III uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i w klasach II-III technikum uzupełniającego oraz w klasach IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, w klasach IV-VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, w liceum plastycznym i w klasach VII-IX ogólnokształcącej szkoły baletowej.
Zasady udzielania pomocy na zakup podręczników:
Pomoc jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innych osób, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
Wniosek składa się do dyrektora szkoły do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013 lub do Urzędu Gminy w Wodzieradach w terminie do 31 sierpnia 2012r.
Wzór wniosku do pobrania w szkole, Urzędzie Gminy i na stronie internetowej Urzędu.
Do wniosku należy przedstawić następujące dokumenty:
a) zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości dochodów uzyskanych przez członka rodziny w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku, jeżeli dochody te podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych,
b) odcinek renty/emerytury za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku,
c) oświadczenie o wysokości otrzymywanych alimentów, potwierdzone przekazem pocztowym, wyciągiem bankowym,
d) zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodzie osiągniętym w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku z innych źródeł niż wymienione w pkt. a – c,
e) zaświadczenie z Urzędu Gminy o wielkości gospodarstwa rolnego,
f) zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy w przypadku osób bezrobotnych,
g) zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej,
h) zaświadczenie dotyczące pobierania dodatku mieszkaniowego.
Warunkiem wypłaty przyznanego dofinansowania jest przedłożenie imiennych rachunków lub faktur VAT za zakupione podręczniki. W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu zwracane są rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktur VAT i listy uczniów dla których zakupiono podręczniki.
Dodatkowych informacji udzielają:
- Dorota Antoniewska vel Antoniak – wz Dyrektora Zespołu Szkół w Kwiatkowicach, tel. 43/677-30-73;
- Ilona Marciniak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zalesiu, tel. 43/677-33-46;
- Monika Kowalińska – Inspektor ds. oświaty w UG Wodzierady, tel.43/677-33-23 .
Wodzierady, dnia 6 lipca 2012r.
Do pobrania poniej Wniosek Wyprawka 2012
Opublikowano: 18 lipca 2012 10:23
Kategoria: Aktualności
Załączniki:
zalacznik_wyprawka_2012.pdf [50.15 KB]
Wyświetleń: 1516